*Şafak Forum*
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


BARIŞTA TER DÖKMEYEN, SAVAŞTA KAN DÖKER
 
Anasayfaİngilizce nasıl çalışılır I_icon_mini_portalGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İngilizce nasıl çalışılır

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
şafak
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi
şafak


Erkek
Mesaj Sayısı : 283
Nerden : İzmir
Hobileriniz : Araştırmak ve Öğrenmek
Mesleğiniz : Öğrenci
Kayıt tarihi : 22/09/07

İngilizce nasıl çalışılır Empty
MesajKonu: İngilizce nasıl çalışılır   İngilizce nasıl çalışılır Icon_minitimeÇarş. Eyl. 24, 2008 4:55 pm

PARAGRAF SORULARININ
ÇÖZÜMÜ İLE İLGİLİ TAKTİKLER VE UYARILAR


Paragraf sorularında, klasik olarak bahsedilen ifadeler hep paragrafı okuduktan sonra aklınızda oluşturduğunuz şeyleri seçeneklere yansıtmanız olmuştur. Ancak paragrafında aynı gramer sorularında olduğu gibi kendine has kuralları vardır. Bunları şu başlıklar altında toplayabiliriz:
Paragrafı okurken kelime grupları olarak zarf, sıfat ve fiillere dikkat etmemiz gerekmektedir. Çünkü bizden istenilen bu kelime grupların ya eş anlamlısı olur, ya İngilizce anlamı olur ya da zıt anlamlısının olumsuz hali olur.
Örnek: Non-fiction stories are concerned with real events and characters.
What is included in the non-fiction stories is not imaginary events and characters.
The main function of fictional works is to entertain readers.
Fictional works aim at enabling readers to spend their time joyously or pleasurably.
Unknown things arouse great interest in us.
We are interested in the things we are not familiar with.
Sınavlarda sorulan paragraf soruları, o soruları yazan kişilere göre değişiklik gösterebilir. Özellikle kpds ve üds sınavlarında yöneltilen paragraf soruları bunu açıkça ortaya koymaktadır. Dikkat edeceğimiz tek önemli unsur, cümleleri okurken sadece cümleleri Türkçeye çevirmek değildir. Öğrenciler sadece Türkçeye çevirmektedir ancak bu cümleleri akıllarında yorumlamamaktadırlar. Yapmamız gereken işlem çevirdiğimiz cümleye “demek ki” ya da “yani” diyerek yorum yapmaktır. Çünkü bu soruları yazarken öğretmen arkadaşlar da aynı şeyi yapmaktadırlar. Örnek verecek olursak;
Both students and teachers can easily understand a play without necessarily watching it being played.
One can understand from the passage that not only the students but also the teachers don’t have to watch the performance of the play if they want to understand it.
Parçada verilen cümlede necessarily ifadesi bize oyunları anlamak için illaki onların sahnelenirken seyretmek zorunda olmadığımız çıkarımını sağlamaktadır.
Diğer önemli bir hususta, öğrencilerin sürekli kelime çalışması yapması gerekmektedir. Kelime çalışması nedir? Okunulan her materyalde geçen zarf, sıfat ve fiillerin sadece Türkçe anlamını ezberlemek değil, bu kelimelerin bizi asıl nereye götürdüğüne dikkat etmemiz gerekmektedir. Bu yüzden bir paragraf defteri tutmakta fayda vardır. Bu defterde, parçaları konularına göre ayırmamız gerekmektedir. Örneğin, sanayi inkılabı ile alakalı parçayı özetleyerek deftere yazılmalı ve arkasından bu parçada geçen kelimelerin listesi yapılmalıdır. Bu sayede kelimeler aklımızda dosyalama sistemiyle kalacaktır ve aynı zamanda bu kelimeler ile ilgili aklımızda cümle kalacaktır. Bir kelimeyi tek başına ezberlememeliyiz.

Parçalarda verilen yüzdelik dilimler ve rakamsal ifadeler de çok önemlidir. Türkçe paragraflarda paragrafın tamamı ile ilgili sorular sorulurken biz bir tek kelimeye göre soru sorabiliriz.
%100 all/whole/entire/complete
%90 most/much/many
%75 more than half
%50 half
%25 less than half
%10 little, only a little, few, only a few, almost no
%0 no/none

Dikkat edecek olursak genellikle bu yüzdelik dilimler parçalarda verilir. Ve biz bunları karşılarında yazan ifadelerle seçeneklerde veririz.
Örnek: In the community of Arabian ghettos, women carry the 90 percentage of burden at home.
In Arabian ghettos, there are few things that men do at home.
Bu cümlede erkekler olmamasına rağmen biz doğru cevapta erkekleri veriyoruz çünkü evdeki sorumluluğun yüzde 90 nını kadınlar yapıyorsa geriye kalan yüzde 10 nunu da erkekler yapar çıkarımını yapabiliriz.
Sonuç olarak cümle üzerinde çıkarım çalışması yapmak gerekmektedir. Aşağıdaki cümlelerde çıkarım çalışması yapabiliriz.
Ingilizce Nasil Calisilir? Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
ingilizce ogrenmek plan ve program isteyen bir istir. fakat ogreniligi taktirde kisinin onune inanlmaz firstalar cikarabilir..
-ingilizce ogrenirken nelere dikkat etmemiz gerekir?
-testler nasil cozulmelidir?
-pragraflarlarla nasil basa cikilir?
-Uygulanmasi gereken taktikler varmidir?
-kelime darcigi nasil gelistirilir?
-ingilizceyi hafizada tutmanin yolalri nelerdir?


While walking along the river, he saw berries in the water. He dived down for them, but was stunned when he unexpectedly struck the bottom. There he lay for quite a while, and when he recovered consciousness and looked up, he saw the berries hanging on a tree just above him.
1) As the writer of the paragraph implies (suggest) that, One can infer (determine) from the passage that, It can be easily inferred (suggested) from the passage that the man couldn`t get the berries upon the river because __________ .
A) the berries are at the bottom of the river.
B ) the man was paralysed for having bombed his head on the bottom of the river.
C) the man saw the berries reflected rather than actually floating in the water.
D) he didn`t know how to swim in a river.
E) he didn`t understand whether the berries were real or not.

2) A star very similar to the sun is one of the nearest star to Earth. That star is Alpha Centauri, just 4.3 light-years away. Other than our own Sun, the nearest star to the Earth is a tiny red star, not visible without a telescope, called Proxima Centauri.
It can be inferred from this passage that ____________ .
A) Proxima Centauri is similar to the Earth’s Sun.
B ) Proxima Centauri is the furthest star to the Earth.
C) Alpha Centauri is invisible from the Earth.
D) Proxima Centauri is less than 4.3 light-years from the Earth.
E) Proxima Centauri is larger than the star Alpha Centauri.

3) A metal-worker of 3,000 years ago would recognize virtually every step of the lost-wax process used to cast titanium for jet engines.
A) Titanium has been forged for thousands of years.
B ) The lost-wax method of casting is very old.
C) Metal working has changed very little in 3,000 years.

4) When apple growers talk about new varieties of apples, they don’t mean something developed last month, last year, or even in the last decade.
A) Apple growers haven’t developed any new varieties in recent decades.
B ) Some varieties of apples can be developed in a short time, but others take a long time.
C) New varieties of apples take many years to develop.


5) Blood cholesterol used to be thought of as a problem only for adults.
A) Blood cholesterol is no longer a problem for adults.
B ) Only children have a problem with blood cholesterol.
C) Blood cholesterol affects both adults and children.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://safak.yetkin-forum.com/index.htm
 
İngilizce nasıl çalışılır
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
*Şafak Forum* :: Ödev :: İngilizce-
Buraya geçin: